“Vanaf het eerste moment (september 2013) vond iedereen die ik sprak de Afgeprijsd App een goed idee, maar niemand wilde erin investeren. AgriFood Capital zag in dat het een vernieuwend concept is dat een maatschappelijk probleem oplost.” Alles wijst ernaar dat dat een goede inschatting is. In september 2014 startte NoFoodWasted de samenwerking met één supermarkt die mee wilde doen, in 2016 waren het er veertien en inmiddels zijn het er al tweehonderd.
“Mentaal was voor mij de pitch die ik in 2014 deed in San Francisco heel cruciaal. Ik heb daar leren omdenken. In Nederland zijn we gewend om een plan volledig dicht te timmeren vanuit allerlei bezwaren. Amerikanen bekijken het van de positieve kant. Het is er nog niet? Dan ben jij de marktleider. Begin, en maak het waar. Ik heb er nooit aan getwijfeld maar het is fijn om te merken dat anderen er ook in geloven.”
NoFoodWasted won in november 2016 Present Your Startup en was daarmee de beste startup van Nederland. In februari 2017 riep NRC NoFoodWasted uit tot de meest impactvolle startup van Nederland. Ook behoorde NoFoodWasted tot de groep finalisten voor de BOV-trofee 2017 (Beste Ondernemers Visie). In mei 2017 won August de Vocht bovendien een pitch event in New York, Haarlem to Harlem. De Guardian en TED.com hebben het bedrijf in hun top 5 gezet van wereldwijde oplossingen tegen voedselverspilling. In september 2017 eindigde NoFoodWasted op plaats 38 van de MKB Innovatie Top 100.
Bron: Regio in Bedrijf september 2017, auteur: Hennie van de Kar