EXTRA-C: Voedend ijsje voor festivalgangers
  • Startups
  • Studenten
  • Netwerk
  • Skills & talent

21 maart 2024

EXTRA-C: Voedend ijsje voor festivalgangers

Speciaal voor festivalgangers ontwikkelde Lucki Pijpers EXTRA-C: een lekker en voedend ijsje op basis van fruit, met toevoegingen van vitamine C en magnesium. Zodat bezoekers net zo gezond het festivalterrein verlaten, als dat ze er aankwamen. 

Lucki is een van de zes getalenteerde deelnemers aan de tweede editie van JUMP, dé kickstart voor jonge, ambitieuze foodvernieuwers die hun ideeën voor een ander en duurzamer voedselsysteem willen waarmaken.

Lucki gaat graag naar festivals. Ze ziet dat festivalbezoekers niet alleen genieten van een lekker drankje in de zon, maar ook dat xtc-gebruik een trend is in de festivalwereld. “Het gebruik van xtc brengt bepaalde gevaren met zich mee", aldus Lucki. "Met EXTRA-C wil ik deze doelgroep op een positieve manier helpen, zodat ze net zo gezond het festivalterrein verlaten als dat ze er aankwamen.”
 

Vitamine C en magnesium

“Als je xtc gebruikt, krijg je vaak een droge mond en een dorstgevoel. Daarom eten mensen die xtc gebruiken vaak een waterijsje. Dat is dorstlessend en verfrissend”, vertelt Lucki. “EXTRA-C is ook een ijsje, maar dan op basis van puur fruit, met toevoegingen van vitamine C en magnesium. Behalve dat een festival heerlijk genieten is, is het namelijk ook zwaar voor het lichaam. EXTRA-C draagt bij aan het herstel van het lichaam.”

EXTRA-C: Voedend ijsje voor festivalgangers

Communicatie op niveau 


Lucki vindt het belangrijk om de doelgroep niet op een belerende manier aan te spreken, maar juist te bereiken met een passend concept en een makkelijk te consumeren product. Lucki: “Het ijsje draagt bij aan de gezondheid én de beleving van de festivalganger.” De ijsjes ontwikkelde en produceerde Lucki eerst zelf. 

“Ik heb verschillende testbatches gemaakt, en een eerste succesvolle pilot gedraaid op een festival. De reacties van de bezoekers waren goed en enthousiast. Op meer festivals mogen verkopen is nu mijn doel.”


Groeien als ondernemer

Lucki: “Door JUMP kan ik als ondernemer groeien. Ik ben nu bijvoorbeeld in gesprek met een ijsproducent. Maar niet alleen het grote netwerk biedt veel kansen. Ook de andere deelnemers aan het traject zijn voor mij onmisbaar. Tijdens de sessies steunen en motiveren we elkaar. Mijn mentor is Tim Klomp Bueters, eigenaar van Bromios. Bromios organiseert en produceert evenementen zoals WiSH Outdoor. Door hem leer ik de ins en outs van de festivalwereld.”

 

10.000 ijsjes

“Aan het einde van het JUMP-traject wil ik met EXTRA-C meerdere festivals op de planning hebben staan, meerdere investeerders hebben aangetrokken, én 10.000 EXTRA-C ijsjes afnemen bij de nieuwe ijsproducent.”

 

JUMP Dream Accelerator is een initiatief van AgriFood Capital, Stichting Goeie Grutten, HAS Green Academy, Sligro Food Group en Rabobank. JUMP biedt studenten, young professionals en jonge ondernemers de kans om hun ideeën voor een duurzamer voedselsysteem waar te maken. Het unieke programma is dé kickstart en accelerator voor de realisatie van grote dromen, uitdagingen en oplossingen om de geijkte voedselsystemen te veranderen. Meer informatie over JUMP vind je hier.

JUMP laat mij als ondernemer groeien

Ook interessant voor jou

  • Startups
  • Studenten
  • Netwerk

JUMP helpt voedselveranderaars groeien

13 december 2024
  • Ondernemers
  • Startups
  • Studenten
  • Netwerk
  • Skills & talent

Kom naar de HAS Food Experience 2025

11 december 2024
  • Ondernemers
  • Startups
  • Netwerk
  • Landbouw
  • Voedselverwerking
  • Skills & talent
  • Regio Deal

Regio deal geeft krachtige impuls aan innovatie in agrifood

10 december 2024