De prijs? Eeuwige roem in de vorm van een tegel in de Walk of Fame van Wageningen Campus. Daarnaast krijgt het winnende team support om de impact komend jaar nog verder te vergroten, nationaal en internationaal.
Wetenschappelijk onderzoek met impact
De nieuwe award is voor het team onderzoekers binnen WUR dat met hun onderzoek impact maakt door kennis en onderzoeksresultaten in de praktijk toe te passen.
Marcel: "Het team van Samen tegen Voedselverspilling voldoet volledig aan dat beeld. Het had kunnen blijven bij het publiceren van een paar mooie rapporten, maar het team heeft alle partijen in Nederland gemobiliseerd: van basisscholen en de horeca tot de grote voedselverwerkers binnen de Stichting Samen tegen Voedselverspilling. Het team heeft het onderwerp landelijk op de agenda gezet bij zowel bedrijven (B2B) als consumenten (B2C)."
Voorbeeld voor de rest van wereld
Toine Timmermans, programmamanager duurzame voedselketens en directeur van Samen tegen Voedselverspilling, ziet de prijs als een mooie waardering voor de inspanningen in de afgelopen jaren. “Er is veel potentieel voor de toekomst. Internationaal worden we herkend en is men nieuwsgierig naar onze aanpak. We hebben een visie uiteengezet om in 2030 voedselverspilling te halveren, en daarmee willen we niet alleen in Nederland impact maken, maar ook voor de rest van de wereld een voorbeeld zijn."
Lees meer op de website van WUR.
Goed nieuws voor #verspillingsvrij
De WUR Impact Award betekent goed nieuws voor de activiteiten van Samen tegen Voedselverspilling. De extra publiciteit en toegezegde support zullen een positieve bijdrage leveren aan het realiseren van het gezamenlijke doel van de aangesloten bedrijven en organisaties: voedselverspilling in 2030 met de helft verminderen. AgriFood Capital is partner van Samen tegen Voedselverspilling.
www.samentegenvoedselverspilling.nl